Dienst
Content Marketing- het opleiden van jouw klant
Uitleg
Wat is Content Marketing?
Content Marketing is de B2B trend van de afgelopen jaren. De essentie van deze vorm van marketing is dat je inhoudelijke en educatieve artikelen, video’s, infographics, etc. maakt om jouw klanten en potentiële klanten te helpen bij de uitdagingen en problemen waar zij mee rondlopen. Op deze manier vergroot je de kans dat ze uiteindelijk klant worden bij jouw bedrijf.
Uitwerking
Hoe werkt Content Marketing?
Bij contentmarketing gaat het erom dat je content creëert waar jouw doelgroep behoefte aan heeft. De eerste stap is dus om daar achter te komen.
1: Content ideeën generatie
Met verschillende tools achterhalen wij de problemen waar jouw doelgroep online tegenaan loopt. Zo kijken we onder andere naar: waar mensen naar zoeken online, welke vragen ze stellen online en waar ze op jouw website naar zoeken in de zoekbalk. Daarnaast vragen we ook binnen het bedrijf waar jouw klanten tegenaan lopen.
2: Content ontwikkeling
Nadat we weten aan welke content er behoefte is in jouw markt is het tijd om de content te creëren. Daarbij kijken we welke vorm het meest van toepassing is: geluid, tekst of beeld. Op basis daarvan ontwikkelen we samen kwalitatieve content.
3: Content optimaal inzetten
Het belangrijkste van jouw content is dat er zoveel mogelijk mensen uit jouw doelgroep deze content zien. Wij kijken op allerlei manieren hoe we de doelgroep het beste kunnen bereiken. Hierbij maken we gebruik van: SEO, SEA, Social Media, Online Advertenties, E-mailmarketing en jouw website.
Het Belang
Waarom is content belangrijk?
Een statistiek waar veel bedrijven van schrikken: 57% van het aankoopproces is al voltooid voordat een potentiële klant contact met jou opneemt. Dat betekent dat een prospect 57% van de tijd zich al inleest over het probleem, een oplossing uitzoekt en verschillende leveranciers vergelijkt.
Zonder content die hierop aansluit heb je dus maar 43% effect op de uitkomst van het sales proces. De juiste content is daarom zo belangrijk om aankopers in de eerste 57% van het aankoopproces aan je te binden.
De voordelen van Content Marketing
Een selectie:
- Goede manier om jouw doelgroep op te leiden
- Doelgroep vroeg in het aankoopproces aan je binden
- Duidelijkheid creëren over wat jouw bedrijf kan betekenen
- Autoriteit uitstralen op jouw vakgebied
Let’s get started
Aan de slag met Content Marketing
Wil jij het aantal leads vergroten met slimme content?
Jorjan Jorritsma
Eigenaar & Sales specialist